Social Icons

Pages

Friday, December 3, 2010

Drama - Litar Cinta (Episod 5)

Dari episod lepas, Syaqir, Amir dan Rudi terperangkap dlm kesesakan jalanraya...Rupa2nya...

Syaq          : Alamak, roadblock la plak...apesal la diorang ni nk buat roadblock time ni?Ey Mir, pakai tali      
                    pinggang tu..Ko banyak duit ke?
Amir          : Hehee...Daripada aku bayar saman ni, baik aku simpan untuk antar mak aku gi haji, lagi bagus...
Rudi          :  Peh! Mulia jugak kawan aku sorang nih...Hahahaa..(gelak menyakitkan ati)
Amir          : Tau takpe...Syaq, ko ade lesen ke ni?
Syaq          : Hoi! Bertahun ko naik kete ngan aku, baru arini ko tnye aku ade lesen ke tak? Bleh tahan  
                    hamlaw jugak ko ni..Kalau excident takde lesen, mati katak ko tau? Mintak simpang la aku...
Amir          : Aku bukan pe, aku risau jugak kadang2 tu ko bawak kete mcm pelesit tu...Aku nak hidup lame  
                    lagi la..Amalan aku pun tak cukup lagi..
Rudi           : Dah tu, tak reti2 bagi cukup ke?
Syaq          : Banyaknye motor kene tahan..Ape nak jadi ngan mat2 rempit ni? Kite dulu pun rempit jugak,
                    tapi tak la macam diorang tu..Nyusahkan org je..
Amir          : Tu la..
Syaq          : Fuh, selamat diorang tahan motor je..Lampu brek ketige aku rosak la..hehee
Amir          : Ceh! Slamber je ko..
Syaq          : Biase la..Malam ni camna ar? Aku gi ambik korang la kat umah..
Rudi           : Korang jangan lupe Amat..
Syaq          : Die ikut kite ke? Cantik ar tu..Die tu pun kpale gile jugak..Ok, dah sampai...Eh, korang tengok
                    la Ah Kuang tu, dahla perut macam nak pecah dah aku tengok, angkat baju sampai atas perut
                    plak..Ape pnye tokei la..hahaa..
Rudi           : Hahaha...macam buntal..
Amir           : Korang gelak la, nanti korang pun jadi cmtu jugak la...
Rudi           : Ko tak?
Amir           : Aku tak mungkin la..Aku slim je..
Rudi           : Silap2 ko tu lebih lagi dari Ah Kuang tu..Hahahaha..

Sementara menunggu tayar kereta Syaqir ditukar, mereka pergi minum di kedai berdekatan situ..Setelah selesai urusan, mereka pulang ke rumah sementara menunggu saat2 untuk melalak..Keesokan harinya....Apa yang berlaku? Kita nantikan episod seterusnya..

No comments:

Post a Comment