Social Icons

Pages

Wednesday, December 15, 2010

Drama - Litar Cinta (Episod 6)



Kemunculan Jokey, Zaza dan Malik...


Dari episod lalu, Syaqir, Amir dan Rudi ke bandar untuk menukar tayar kereta Syaqir...Keesokan harinya....
Seperti kebiasaannya, pada waktu petang, Syaqir dan kawan2nya melepak di warung Pak Leh..Sedang asyik mereka bersembang, tiba2 datang 3buah kereta yang bertaraf kereta lumba lalu berhenti di hadapan warung Pak Leh..Proton Waja 1.8 yang dipandu oleh Jokey, Proton Satria GTi yang dipandu oleh Zaza dan Proton Wira 1.6 sedan dipandu oleh Malik..Ketiga2 kereta mempunyai spec yang tersendiri, masing2 dipadankan dengan sistem turbo yang baik...

Amat         : Eh, korang tengok tu, ranggi beb kete diorang..
Syaqir       : Mesti diorang anak org kaye ni..
Rudi          : Mungkin jugak la..mak oiii, awek siot..

Ketiga2 mamat kampung itu memandang Zaza seolah2 tidak pernah melihat gadis cantik..

Syaqir       : Kalau jadi awek aku kan best...
Rudi          : Bro, ko ni lebih2 pehal? Awek ko Shima tu ko nak taruk mane? Ko taknak, passing aku je,
                  senang...
Syaqir       : Ooo, ada ati jugak ko kat die ye?
Amat         : Weh, aku pun ade ati kat die la...Aku saje taknak gitau, aku ingat die awek ko...
Syaqir       : Takde la..Aku takde pe pun ngan die..Kawn bese je..Kami jadi rapat pun sebab same2 study
                   dulu...Lagipun kan sekampung..
Rudi          : Eh, ko tak penah citer pun kat ktorang...
Syaqir       : Hahaha..Saje taknak citer...
Amat        : Eh, ko ni jangan Syaq..Aku tengok Si Shima tu macam dah ade ati kat ko je...Kalau die memang
                  btol2 ade ati kat ko camne?
Syaqir       : Tak mungkin la..Die tak penah cakap la plak yang die syok kat aku..Hehee...
Rudi          : Mak oi, bleh tahan mangkuk juga ko ni ye?Name je study tinggi, tapi otak ko fail...Orang
                   pompuan ni ade sifat malu diorang la..Takkan die nak cakap yang die syok kat ko..Ko sendiri la
                   kene paham...Alert sikit bende ni..
Syaqir       : Yeke? Mane aku tau...Aku anggap die kawan bese je...
Amat         : Ko kene tanye die la...Terus terang ngan die, sebelum die tangkap cintan ngan ko..Nanti susah...
Syaq         : Yela2...Membebel la korang ni...Eh, korang rase awek tu padan ngan aku tak ar?
Amat         : Ek elle mamat perasan ni..Ade ati plak nak kat awek tu..Ko tu bukan hensem sangat pn...Kalau
                   aku ni, lainla...
Syaqir       : Ko lagi perasan..Aku tau la aku tak hensem...Tapi aku ada wawasan...
Rudi          : Ceh! Tu zombi kampung pisang...Hamlaw btol..
Syaqir       : Hahaha..Tapi btol ni,aku memang suke la kat awek tu..Lawa siot...Kire cinte pandang pertama la
                  nih...
Rudi          : Tak bleh blah mamat ni...Kalau ko nak, gi ar try...Kalau dapat, aku payung karok ar...
Syaqir       : Biar btol ko..Ok, deal..
Amat         : Ko jangan cari penyakit bro..Ntah2 mamat kat sebelah die tu balak die...Tengok care die layan
                   awek tu laen macam je....
Rudi          : Eh, korang prasan tak mamat tu?
Amat         : Yang mane?
Rudi          : Yang poyo2 ngan awek tula...
Syaqir        : Aku pun rase macam penah tengok je..
Rudi          : Bukan ke die tu 1 sekolah ngan kite dulu..
Amat         : A'a la..Kalau tak silap aku name die Johari, kn? Die tu belagak siot mase sekolah dulu..
Syaqir       : Yela, bleh tahan jugak die skarang kn?Jap gi aku nak gi tegur diorang...Biar diorang makan
                  dulu...

Apakah akan berlaku seterusnya? Adakah Syaqir akan disambut baik oleh Jokey dan kawan2nya? Ataupun Jokey masih dengan perangai lamanya? Bagaimana pula reaksi Zaza? Lebih hangat, lebih menyengat di episod selanjutnya...Jangan terlepas!!!

No comments:

Post a Comment