Social Icons

Pages

Friday, November 26, 2010

Drama - Litar Cinta (Episod 4)

Episod 4

Rudi          : Alamak, handphone aku bunyi plak..
Amir          : Sape plak yang call?
Rudi          : Mak aku la..jap..

perbualan telefon...
Rudi          : Hello, Assalamu'alaikum mak..Ade pe?
Mak Rudi  : Takde, ko kat mane skarang?
Rudi          : Di kat umah Shaq ni..Nape?
Mak Rudi  : Elokla tu..nanti ko belikan gula k..dah abis..
Rudi          : haa..yela..
Mak Rudi  : haa, lg 1 ko jangan lupe beli ubat nyamuk skali..kang ngamuk plak adik ko..
Rudi          : ok2..ade pe lagi tak?
Mak Rudi  : itu jela..
Rudi          : kalau takde,okla..Assalamu'alaikum..
Mak Rudi  : Wa'alaikumussalam..
perbualan telefon tamat...

Rudi          : Jom..takde pe..mak aku kirim beli gula ngan ubat nyamuk..
Amir         : Sebut pasal ubat nyamuk ni, teringat aku zaman masa kecik2 dulu..aku memang takleh tido selagi
                   tak pasang ubat nyamuk hujung kaki aku..yang lawaknya, musim raya ja, sebulan 3kotak ubat
                   nyamuk..hahaa..
Syaqir       : Nape? musim raye,nyamuk banyak ke? hahaa..
Amir         : Takde la..aku ngan adik aku curi ubat nyamuk main mercun..hahaa..
Rudi          : Jahat jugak ko ni ye?
Amir         : Tak la jahat, nakal je..
Syaqir       : Hahaa..aku pun main jugak..Tapi takde la sampai nak curi ubat nyamuk kat umah..Jahat2 aku ni
                   pun, kira beriman jugak la tak mencuri..
Amir         : Ey, tu zaman kecik la..aku tak tau ape lagi mase tu..hehee..
Rudi          : Ishk3 korang ni..memang jahat..nasib baik mase kecik dulu aku tak kawan ngan korang..kalau
                   tak, ngan aku2 skali jahat macam korang..
Syaqir       : Eh2..ko tengok tu mir..over la plak mamat nih..die kate kite jahat..die pun same je..Skurang2nye
                   kite jahat mase kecik je kan mir..Skarang ni ktorang dah tobat dah..ko tu je yang blom tobat..
Rudi          : Hahaha..aku baik je..
Amir         : Banyak la ko pnye baik..
Syaqir       : Eh, apesal jem plak ni? tak pernah2 jem pun jalan ni..
Rudi          : Ade excident kot?
Syaqir       : Ntah la..mungkin jugak..

Adakah kesesakan itu disebabkan oleh kemalangan? Atau pihak JKR membuat pembaikan jalan? Atau? Segalanya bakal terjawab di episod akan datang..Nantikan kemunculan episod seterusnya di minggu hadapan..

4 comments:

  1. p post dalam yang novel on9 tu la..untung2 dapat buat bukuuu..huhuhu

    ReplyDelete
  2. abg, aliment unt teks bg elok skit. pening kepala baca senget benget. justify kan.

    ReplyDelete
  3. violetless: blom smpai tahap tu lagi..insya Allah,next time..thanx

    ReplyDelete
  4. shazazila: dh justify,tp xleh sgt laa..

    ReplyDelete