Social Icons

Pages

Tuesday, November 9, 2010

Drama - Litar Cinta (Episod 2)

Episod 2

Rudi pun menyetartkan keta Wira 1.8nya lalu pergilah mereka ke rumah Syakir..Dalam perjalanan,sedang Rudi menambatkan meternya di kelajuan 160km/h, tiba2 lampu Fuel warning menyala...menandakan minyak hampir kehabisan...

Rudi         : Aku rase baru 2ari lepas aku isi minyak..takkan dah abis? meter minyak aku ni betol ke tak betol
                  ni?
Amir         : Yang tak betol tu ko..Ko isi pun Rm10 je..ko punya drive macam Karamjit Singh..memang patut
                  la minyak tu abis..
Rudi         : yeke? hehee...Tapi takpe,arini aku dah dapat gaji..tak kesah pnye..
Amir         : eleh mamat ni..bleh tahan kerek jugak..tak kire, malam ni ko blan karok..
Rudi         : takde hal la..brape sen sangat..eh, ko dah kol amat tak? kang tak pasal2 angin plak die..ko bukan
                  tak tau perangai die tu..emo je..Ade die pun best gak..
Amir        : Ok2 aku kol..(sambil mendail no amat)

(perbualan telefon)
Amat        : helo..
Amir         : Ha helo..ko kat mne?
Amat        : Aku kat umah opah aku,jap gi nak balik dah..nape?
Amir         : Takde, ktorang ingat malam ni nak gi karok..ko nak join ak?
Amat        : Kat mne?
Amir         : tempat biase ar..camne?
Amat        : bleh gak..lagipun lame aku tak tunjukkan bakat aku kat korang nih..
Amir         : Haa,sudah2..kredit aku pun bukannya banyak ni nak dengar ko pnye merapu..kire jadi la..malam
                  ni aku gi ambik ko kat umah..
Amat        : orait..cmtu ar kawan..hehee...
Amir         : k,bye
Amat        : bye..

(perbualan telefon tamat)
Amir         : Set,amat ok..tunggu mangkuk sorang ni je lagi...
Rudi         : mangkuk ni klu tak jadi,memang nk kne blasah ar..Semalam die yang iye2 ajak..
Amir        : Tula..eh, kete mamat tu xde pn..mane die pegi ar? Sahla ni,berdating ngan Shima lani..
Rudi         : Abis tu camne ni bro?
Amir        : Jap2...mak die ade tu...jom gi tanye mak die...

Rudi pun melencongkan keretanya kearah mak Syaqir...

Amir       : Assalamu'alaikum makcik...
Mak Syaq : Wa'alaikumussalam..Haa Mir, ada pe?
Amir       : Syaqir ada tak, makcik?
Mak Syaq : Ade kat dalam tu haa..Tido kat sofa tu, gi la kejut die...
Amir        : Tima kasih ya makcik..
Mak Syaq : yee..
Amir        : Jom Di...Kite terjah die..heehee..

Apa jadi pada Syaqir setelah diterjah? Nantikan episod2 akan datang yang lebih kejutan...ikuti kisah selanjutnya yang bakal diterbitkan pada Selasa minggu hadapan..

No comments:

Post a Comment