Social Icons

Pages

Thursday, November 4, 2010

Drama - Litar Cinta (Episod 1)

  Episod 1 

Alkisahnya satu kehidupan di sebuah bandaraya yang penuh dengan warna-warni...Ada suka, ada duka, ada cinta, ada airmata...Cerita ini tidak ada kena mengena diantara yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia...Sekiranya ada,ianya hanyalah kebetulan...Watak2 utama dalam cerita ini, syaqir,amir,liya,ikin,rudi,amat dan ramai lagi...Banyak pengajaran yang kita bleh ambil dari cerita ni...Yang tidak baik itu, kita jadikanlah sempadan...Jom kita ikuti kisah hidup dalam cerita ini...


Amir         : Rudi,mne syaq ar? Aku rs die lupe arini ari ape ni..
Rudi         : Hoh! Ko tnye pn Syaq..Ko pn tau die tu..Klu xbkepit ngan awek, membute je kje die..
Amir         : Eh, biar btol mamat nih? Semalam dh janji nak gi karok kn?
Rudi         : A'aa jgk...Baik ko kol die...
Amir         : Aku dh try kol dia banyak kali..Tp hampeh je..Ko tau sape jwb?
Rudi         : Sape? mak die?
Amir        : Banyak la ko mak die..Awek yg ke 86 kot jwb.."your call has been forward to the voice    
                  mail"..Angin je 1 badan aku...Dah la kol tak dapat, kredit aku kna tolak lagi..
Rudi         : Hahaha...Padan muke ko...Sah la tu,memang membute latu...nak jd ape pun tak tau la mamat                    
                 sorang  nih...Aku dah cakap banyak kali kat die, tido petang2 mewarisi kegilaan...masuk telinga
                 kiri, kuar telinga kanan..
Amir        : Hahahaha...(gelak macam nak habiskan stok gelak aritu jugak,gila2)
Rudi         : Weh! Ko ni datang sawan ke kene sampok mambang tanah?
Amir        : takde la...Biar btol ko cakap camtu kat Syaq? Geli perut aku la...hahahaha...
Rudi         : Weh! Aku ni jahat2 jugak..tp aku ni baik..hahahahaha...(gelak cover malu la kononnya)
Amir        : Macam2 la ko ni..ey,jom ar kte gi umah syaq..
Rudi         : Orait gak..Siapla ko syaq, dapat kat aku gamba ko membute,aku tag kat fb...hehehe..
Amir        : Ko ade ke akaun fb? Setahu aku ko ni bab2 IT ni memang out of spec la orang puteh cakap..Tp  
                  bab kete pndai plak ko ek?
Rudi        : See the leg ar bro..hehee..memang tak pandai pun..Adik aku ar tolong buat..hehee..Ko tupun 2x5
                 jugak..
Amir        : Sekurang2nye, tak la aku cakap aku ni pndai...

Rudi pun menyetartkan keta Wira 1.8nya lalu pergilah mereka ke rumah Syakir..Dalam perjalanan,sedang Rudi menambatkan meternya di kelajuan 160km/h, tiba2....(ikuti kisah selanjutnya di minggu hadapan)

No comments:

Post a Comment